Biežāk uzdotie jautājumi

Par 2FA

Divfaktoru autentifikācija (2FA) ir autentifikācijas process, kad papildus lietotājvārdam un parolei tiek pieprasīts papildu apstiprinājums, ka tiešām esat šī konta īpašnieks. Tā aizsargā lietotāja datus, ja lietotāja paroli ir ieguvusi cita persona.

Nē, divfaktoru autentifikācija tiks pieprasīta tikai Microsoft 365 pakalpojumiem/produktiem (Teams, Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneDrive, SharePoint u.c.) un LU e-pastam.

Autorizācijas biežums

2FA būs nepieciešams veikt katru reizi, kad pierakstīsieties savā LU Microsoft 365 kontā, izņemot gadījumus, kad esat norādījis/-usi, ka konkrētajā ierīcē vai lietotnē nelūgt veikt divfaktoru autentifikāciju nākamās 30 dienas (šāda iespēja tiek piedāvāta, veicot autentifikāciju konkrētajā ierīcē/lietotnē).

Atkārtota 2FA var tikt prasīta:

  • piekļūstot Microsoft 365 lietotnēm no cita pārlūka
  • piekļūstot Microsoft 365 lietotnēm no citas ierīces
  • veicot ierīces atjauninājumus
  • ja ir pagājušas 30 dienas kopš izvēlēts konkrētajā ierīcē vai lietotnē nejautāt atkārtotu autentifikāciju

2FA veida izvēle

Jā, ir iespējams vienlaicīgi uzstādīt vairākus 2FA veidus, kā arī tos pēc tam mainīt sava konta iestatījumos (skatīt pamācības 5. nodaļu).

SMS autentifikācijas veidu ir visvienkāršāk uzstādīt.

Mobilās lietotnes uzstādīšana prasa ilgāku laiku, taču ikdienā to ir ērtāk izmantot, jo ātrāk iespējams veikt autentifikācijas apstiprinājumu.

Autentifikāciju ar telefona zvanu ieteicams izmantot tikai gadījumos, ja nav iespējams izmantot citas 2FA metodes.

Telefona/ierīces maiņa

Tas ir atkarīgs no Jūsu izvēlētā 2FA veida.

SMS vai tālruņa zvans

  1. Ja Jums ir pieslēgts viens no šiem 2FA veidiem un tiek mainīts tikai telefons (ierīce), saglabājoties numuram, tad Jums nekas nemainīsies un 2FA turpinās strādāt.
  2. Ja Jums ir pieslēgts viens no šiem 2FA veidiem un mainās telefona numurs, Jums ir nepieciešams pieslēgt papildu autentifikācijas iespēju – jaunu telefona numuru (skat. pamācības 5. punktu).

Mobilā lietotne

  1. Ja Jums ir pieslēgts šis 2FA veids un mainās telefons (ierīce), Jums ir nepieciešams pieslēgt papildu autentifikācijas iespēju – jaunu ierīci (skat. pamācības 5. punktu).
  2. Ja Jums ir pieslēgts šis 2FA veids un mainās tikai telefona numurs, tad Jums nekas nemainīsies un 2FA turpinās strādāt.

Citi jautājumi

Nē. Katru reizi, kad Jums vajadzēs veikt autentifikāciju, Jums būs jāapstiprina sava identitāte ar šo lietotni. Ja to izdzēsīsiet, Jums vairs nebūs iespējams veikt autentifikāciju ar lietotni, un, ja nebūsiet norādījuši alternatīvus autentifikācijas veidus, Jūs vispār vairs nespēsiet pieslēgties kontam.

Nē. Katru reizi Jums tiks atsūtīts jauns kods, kurš būs jāievada.

Šādu kodu drošības apsvērumu dēļ izveido un parāda tikai vienu reizi. Ja Jums ir nepieciešams izmantot šādu kodu jaunajā lietotnē, Jums ir jāizveido tas no jauna, saskaņā ar Divfaktoru autentifikācijas lietošanas pamācības 6. punktu. Kodu, kas tiek izmantots, nedrīkst izdzēst no sistēmas, jo tad tas pārstās darboties.

iOS drošības iestatījumos nepieciešams atļaut Microsoft Authenticator lietotnei izmantot Face ID/Fingerprint reader.

N.B. Izmantojot autentifikatora lietotni jebkurā viedierīcē, jāņem vērā sava tālruņa ekrāna atbloķēšanas iespējas (pirkstu nospiedums, sejas identificēšana, PIN).

Divfaktoru autentifikācija (2FA)

ATTIECAS UZ:

  • Outlook (LU e-pasta sistēmu)
  • Teams
  • Word
  • Excel
  • PowerPoint
  • OneDrive
  • OneNote
  • SharePoint
  • Forms
  • u.c. Microsoft 365 produktiem

NEATTIECAS UZ:

* Microsoft Authenticator lietotne jālejupielādē tikai gadījumā, ja Jūs izvēlējāties autentifikāciju ar mobilo lietotni.

Ja divfaktoru autentifikācijas ieslēgšanas laikā saskaraties ar nepieciešamību pēc konsultācijas, to varat saņemt:

  1. IT Servisa pieteikumu sistēmā, autentificējoties ar LUIS lietotājvārdu un paroli;
  2. Zvanot uz tālruni 67034001 (plkst. 8.30–17.00).

Tāpat informējam, ka konsultācijas un atbalstu varat saņemt pie ITD deleģētajām personām:

  1. LU Administrācijas, LU Vadības un LU rektoram tiešā pakļautībā esošie darbinieki – pie Raivja Steķa (t. 67034001), Anša Markausa (t. 67034999) un Raita Reikas (t. 67034020);
  2. LU Dienesta viesnīcu servisa centra darbinieki – pie Raita Reikas (t. 67034020);
  3. LU Sporta centra darbinieki – pie Anša Markausa (t. 67034999);
  4. LU Kultūras centra darbinieki – pie Raita Reikas (t. 67034020).