Tipisks scenārijs: krāpnieks zvana un stādās priekšā kā policijas inspektors, pārjautājot, vai Jūs esat *Vārds* un *Uzvārds*.
Pēc tam krāpnieks norāda, ka ir nekavējoties jārisina kāda problēma. Telefonkrāpnieki steidzina un izmanto cilvēku vājās vietas, lai viņi pieņemtu ātrus, nepārdomātus lēmumus.
Lai pasargātu sevi no krāpniekiem:
- nekādā gadījumā telefonsarunā vai citā elektroniskā saziņā nedodiet savu (vai Jūsu radinieku, draugu) personīgo informāciju – personas kodus, bankas konta un kredītkaršu numurus, PIN kodus, Smart-ID piekļuves kodus, CVC kodus utt.;
- neturpiniet sarunu ar šādiem zvanītājiem;
- nezvaniet uz konkrētā zvanītāja iedoto telefona numuru;
- nerakstiet uz konkrētā zvanītāja/rakstītāja iedoto elektronisko saziņas adresi.
Ja neesat pārliecināts/-a, vai zvanītājs ir tas, par ko uzdodas:
- pārtrauciet konkrēto sarunu;
- piezvaniet pats/-i uz policijas telefona numuru "110", izstāstiet par saņemto zvanu un lūdziet apstiprināt, ka Jums no turienes ir zvanīts.
Aicinām būt īpaši modriem un piesardzīgiem!